Een nieuw avontuur

5 augustus 2023 - Zutphen, Nederland

In 2022 ging ik voor het eerst mee met het Global Cyclingteam. Dit is een samengestelde ploeg met voornamelijk Nederlandse renners die wedstrijden rijdt over de hele wereld. Van Argentinië tot Japan. Vorig jaar ging ik met het team mee naar twee wedstrijden in het zuiden van Polen. Dit beviel goed en in december kreeg ik de kans om mee te gaan naar de Vuelta van Costa Rica! Een prachtig avontuur. Tien dagen lang koerste ik tussen de beste renners van Midden en Zuid-Amerika. Het parcours bevatte etappes in de jungle, langs de kust en in de bergen van 3300m hoogte. Ik vond het geweldig om op deze manier dit land te ontdekken en vrienden te maken over heel de wereld. Via het Global Cyclingteam kwam ik erachter dat er een nieuwe wielerploeg opgericht zou worden in 2023: Universe Continental Cyclingteam. Een ploeg met dezelfde idealen als het Global Cyclingteam; de wereld ontdekken in de koers, mensen leren kennen, een persoonlijke ontwikkeling doormaken door te reizen en te koersen!

Nadat ik bijna vijf jaar mijn wieleropleiding heb gehad bij de Oost-Nederlandse wielerploeg Sensa Kanjers voor Kanjers Cyclingteam (2019-juni 2023) heb ik nu de overstap gemaakt naar deze nieuwe wielerploeg Universe Continental Cyclingteam. Dit is een profploeg op het derde profniveau en daarom mogen we deelnemen aan internationale professionele wielerwedstrijden. De afgelopen maand reed ik koersen in Canada, het NK bij de profs in Limburg, een pro-kermiskoers in Brabant, twee klassiekers in Polen en Tsjechië en een profcriterium in Emmen. Er zullen vele verhalen volgen, maar in mijn eerste blog neem ik jullie mee tijdens de derde etappe van de Tour de Beauce in Canada. Veel plezier!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Gesink:
    22 augustus 2023
    Léuk Jip om je te gaan volgen.
  2. Annelies:
    22 augustus 2023
    Ik ga je met plezier volgen, jip
  3. Christa:
    22 augustus 2023
    Leuk Jip, ik ga je zeker volgen!
  4. Martin Oortwijn:
    22 augustus 2023
    Leuk om je rechtstreeks te volgen, Jip.
    Veel succes met deze stap in je (wieler)carrière. Al zal dat betekenen dat de kans dat we je in Utrecht gaan tegenkomen nog gering zal zijn 😜
  5. Margreet Kuhlman:
    22 augustus 2023
    Ik kijk uit naar alle verhalen 👍😁
  6. Helen:
    Wat leuk Jip! Nu al zin in je volgende belevenis. Veel succes😘
  7. Henk:
    23 augustus 2023
    Dank je wel voor de uitnodiging - zo blijf ik beter op de hoogte van je avonturen. Mooi man wat een prachtige kans.
  8. Eline Feldbrugge:
    23 augustus 2023
    Ik volg je graag Jip 😊 dank voor de mail !!
  9. Atty Duijn:
    23 augustus 2023
    Mooi Jip DOEN!!! en veel succes op weg naar!!!!
  10. Aartje oortwijn:
    27 augustus 2023
    Leuk Jip
  11. Klaartje Gras:
    27 augustus 2023
    Hoi Jip, bedankt voor de uitnodiging en natuurlijk ga ik je volgen. Heel veel succes!